15 grudnia 2019

Koszykówka

Oto propozycja projektu elektronicznego, który został stworzony przez uczniów na zajęciach dodatkowych.

Nazwa projektu: "Koszykówka - zliczanie punktów"

Cele projektu:
- Zbudowanie urządzenia do zliczania punktów
- Zapoznanie uczniów z podstawami elektroniki oraz programowania
- Wspieranie umiejętności pracy zespołowej oraz kreatywności

Wymagane materiały:
- 2 kosze do koszykówki (z wbudowanymi czujnikami odbiciowymi)
- piłki dopasowane i luźno przechodzące przez kosz (warto znaleźć kilka piłek z różnych materiałów)
- Arduino np. w wersji UNO
- Płytka stykowa z odpowiednimi wyprowadzeniami lub jak tutaj z rozszerzeniem Education board v1
- Wyświetlacz LCD z konwerterm i2c (w celu zmniejszenia ilości kabli potrzebnych do podłączenia wyświetlacza)
- Przewody połączeniowe
- Program Code Designer do zaprogramowania układu

Etapy projektu:
- Zapoznanie uczniów z elementami zestawu oraz podstawami programowania Arduino.
- Zmontowanie układu elektronicznego - podłączenie czujników odbiciowych do Arduino oraz wyświetlacza LCD.
- Programowanie Arduino w języku C++ z wykorzystaniem platformy Arduino IDE. Program powinien obsługiwać czujniki odbiciowe, zliczać punkty za trafienie piłki do kosza oraz wyświetlać wyniki na wyświetlaczu LCD.
- Testowanie urządzenia i ewentualne poprawki programowe lub elektroniczne.

Projekt "Koszykówka - zliczanie punktów" to doskonała propozycja projektu, uczniowie mogą poznać podstawy elektroniki oraz programowania w praktyce. Dzięki temu projektowi będą mieli okazję rozwijać swoje umiejętności w zakresie pracy zespołowej oraz kreatywności, a także poznać fascynujący świat elektroniki.

Dodaj komentarz

Copyright © 
Code Designer 2024