29 lipca 2020

Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych

Po wykupieniu licencji na konto edukacyjne mamy dostęp do dodatkowych opcji w programie Code Designer. Należy kliknąć w koło zębate w prawym dolnym rogu aby otworzyć Preferencje w programie.

Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych 1

Konto

W pierwszym oknie mamy ustawienia naszego konta:

  • adres email
  • numer licencji
  • przez kogo zarządzany jest program
  • informacja o ilości komputerów jakie możemy podłączyć do licencji
  • komputery, które obecnie są podłączone do naszej licencji wraz z nr mac adresów oraz aktualną wersją programu na poszczególnych komputerach wraz z informacją kiedy ostatnio użyto programu

Aby w swojej pracowni dodać komputery do licencji należy po zainstalowaniu programu na każdym z komputerów podać licencję ze swojego komputera, która jest pod adresem e-mail.

Baza lekcji

Konto edukacyjne posiada wbudowaną bazę lekcji poziomów podstawowych do wszystkich projektów: arduino, education board oraz Otto.

Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych 2

Aby wybrać bazę lekcji Arduino należy wybrać nowy projekt Arduino i wejść w preferencje. Podobnie robimy w przypadku projektu OTTO.

Program posiada również spis lekcji dla poziomi I i poziomu II education board wraz z jedną przykładową lekcją poziomu I. Lekcję tą możemy bez problemu aktywować i użyć na zajęciach.

Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych 3

Wybór lekcji do zajęć

Każdą z dostępnych lekcji możemy zobaczyć poprzez wciśnięcie linku zobacz. Wyświetli nam się okno z opisem całej lekcji.

Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych 4

Interesującą nas lekcję wybieramy poprze naciśnięcie przycisku aktywuj. W moim przypadku wybrałem lekcję z potencjometrem.

Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych 5

Po prawej stronie na czarnej belce pojawiła się dodatkowa ikona z czerwoną kropką. Taka sama pojawi się na komputerach uczniów po aktywowaniu lekcji. Po jej wciśnięciu w oknie pojawi się opis wybranej przez nauczyciela lekcji (jak ta wyżej z potencjometrem).

UWAGA

Uczeń ma dostęp tylko do lekcji wybranej przez nauczyciela.

Panel lekcji

Po wciśnięciu ikonki z czerwoną kropką pojawia się nam panel lekcji. W panelu tym mamy dostępne 2 zakładki: materiały oraz czat.

W zakładce materiały mamy materiał dotyczący wybranej przez nas lekcji.

W zakładce czat możemy komunikować się z uczniami w obrębie naszej licencji.

Ustawienia

W panelu ustawień widzimy aktualną wersję programu oraz nr naszej licencji.

Możemy zaznaczyć które z dostępnych projektów chcemy mieć widoczne w oknie wyboru projektu na początku podczas uruchamiania programu. Możemy też zdefiniować który z projektów otwiera się domyślnie.

Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych 6

Uproszczony tryb menu

Mamy możliwość wyboru menu z blokami:

  • standardowe
  • uproszczone
Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych 7
Konto edukacyjne dla szkół i zajęć pozalekcyjnych 8

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © 
Code Designer 2020